-->

My Visitors

free counters

Monday, January 12, 2015

Pengalaman Bekerja Sambil Berjalan Di Jepun - Part 1

Post kali nie aku nak citer pengalaman sendiri bekerja di tempat orang dalam jangka masa yang panjang. Maklumlah setiap benda baru dalam hidup nie pasti anda akan rase:

1) Gementar (Takut gak bukan ade sedara mare kat sane)
2) Fikirkan keselamatan
3) Fikirkan cabaran yang bakal dilalui

Tapi aku pujuk dalam hati nie dalam hidup nie kita ade peluang keemasan yag belom tentu akan dapat lagi.
Aku nyer keyword hidup -"SETIAP MALASAH PASTI ADE JALAN PENYELESAIAN"

So, tanpa fikir panjang aku sahut cabaran nie. Lagipon company aku nie MNC- Multinational Company
dari German yang memerlukan pekerjanya berdikari dalam semua aspek. It very different with Japenese working culture it more to bond to superior ... semua step kerja perlu di terima dari arahan superior....
Aku tak kater ia tak bagus cuma in term of suvivral tu kurang. You always in safe condition and learning is very slow and it depend to your superior.

Compare to German working style, it up to you how you organise your work as long as it follow the working procedure-SOP dan meet the objective. Kebaikkan kannyer dpat berdikari and merancang sendiri perjalan kerja and boleh play around the job.

FUHHH!!!! Sebenarnyer aku malas mau citer bab kerja nie .... Baik aku citer bab jalan2

Salah satu tempat kalu berpeluang bercuti di JEPUN- Anda mesti wajib pi tempat nie :

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>   HAKONE  <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

(LEH KLIK KAT ATAS TU NAK TAU APER TU HAKONE)

Actually susah gak nak survey tempat tempat menarik di Jepun sebab banyak hebahan melalui bahasa ibunda depa kalu ade pon kat laman TRIP ADVISOR pon sket2 jer citer

Oppsss !!! Jam dah kul 12 PM... nanti kita bersambung part 2 yer .... Saya share gambar pemandangan di hakone nie..... SELAMAT MALAM SEMUA ...... ZZZZZZZ

"SETIAP MALASAH PASTI ADE JALAN PENYELESAIAN" - Penyelesaiannyer adalah tdoq


0 comments:

Post a Comment