-->

My Visitors

free counters

Wednesday, March 30, 2011

Bile Manusia Mengejar Kepuasan .... Impian menjadi kenyataan ~ Dream come true


"We set ourselves limits, but we are all strong enough to aim higher, to achieve our goals. All we have to do is find such strength within ourselves. Know how to develop it"


Kata2 diatas dipetik dari seorang pemanjat bangunan terkemuka di dunia. Hanya seorang insan biasa yang tidak pernah kenal mengerti putus asa. ALIAN ROBERT merupakan pendaki solo yang telah banyak menawan bangunan2 tinggi di dunia. Antara puncak yang telah ditawan ialah bangunan KLCC ataupon Petronas Twin Tower. Yang terbaru berjaya "ditumpaskan" ialah BURJ KHALIFA , DUBAI .


Kalu kita lihat teknik atau skill memanjat yang ada pada ALIAN ROBERT adalah mamat nie hanya mengunnakan

a) Kapur untuk mengering tangan
b) Kasut khas untuk memanjat

Tanpa menggunakan sebarang alat keselamatan seperti helmet keselamatan dan tali abseiling @ abseiling rope , betape bahayanye risiko jika tergelicir , memang selamat lah mamat nie ....kakakaka Memang terus wat kenduri arwah lah alamatnyer . huhuhu . Tapi setelah hampir 14 tahun dengan hobi gila nie , tiada kemalangan serius berlaku kat die . Betapa PRO mamat nie , memang tak dinafikan. Setakat nie belum pernah ada manusia yang sama taraf dengan apa yang telah dicapaikan .

Apa yang kita dapat belajau dari mamat nie ialah
a) Kita mesti tau ape kita nyer limitation
b) Kita mesti letak target yang lebih ; luar dari kemampuan fikiran manusia biasa
c) Tapi dengan satu syarat kite perlu tahu apa kekuatan pada diri dan cuba bangunkan kekuatan tersebut .

Satu pemikir yang yang den suka pada orang puteh nie , depa nie suka melakukan aktiviti yang pelik2 bagi mengejar kepuasan diri huhuhuhu .....

OK ..... Enough For Tonight ...! THINK LIKE THEM BUT OUR SOUL STILL AS MUSLIM ....


Moral Values : Impossible Is Nothing kakakakakakaka .... Member den suka gune ayat nie ......

Picture Source : burjdubaiphotos.blogspot.com ; www.roslihanip.com -Appreciated others work huhuhu ..... Edited by me .....

0 comments:

Post a Comment